lørdag, juni 02, 2007

Ritt Bjerregaard

Tilbage paa fastlandet. Oasis Hostel og gensyn med gamle gadehjoerner i Lissabon. Haaber paa at kunne tage bussen til Madrid i morgen engang. Det er lidt skoert at besoege de samme steder som sidst. Som at rejse baglaens i tiden og begynde at indse at eventyret for alvor er forbi..

Ellers var morgenen lidt stresset. Har boet hos to soede italienere paa en italiensk charter-baad de sidste to doegn og maa ha taget mindst et par kilo paa. De er godtnok gode til at lave mad, og det var lissom en stor bekraeftelse af alle parodierne. Kvinden i koekkenet og man maatte ikke hjaelpe til. Og saa var det ellers pasta og pizza og koedboller til jeg maatte traekke mig.
Sagde farvel og tog forbi politistationen for at hente rapporten paa mit kamera, der forsvandt paa mystisk vis i Peters Sports Cafe den anden dag. Med taxaen holdende udenfor tror jeg naivt at jeg kan gaa ind og hente et dokument paa en offentlig institution i Portugal paa kun 5 min.. en time efter holder taxaen stadig udenfor og det blir en dyr tur til lufthavnen, hvor jeg akkurat lige naar check-in.

Overfor mig sidder saa Ritt Bjerregaard og Anne Linnet, samt nogle andre damer, der har vaeret paa venindetur her en uges tid. Vi falder i snak, jeg fortaeller om rejsen og mastebruddet og Ritt saetter mig ind i den politiske situation i Danmark og hvad jeg er gaaet glip af det sidste aar. Vi er ikke specielt enige politisk, men hun er nu en soed dame.. Og Anne Linnet gav mig tips til musik-karrieren og holdt oeje med min taske mens jeg var ude at tisse..

Der er kommet video fra Bermuda-trekanten paa Meadows hjemmeside. De er aabenbart ikke faerdige med Atlanterhavs-videoen (som er noget mere spaendende), men mon ike den kommer snart..
http://www.vanntrivsel.no/video16.asp